SEO optimalizovaná doména volná k prodeji – kontaktujte nás.

ONLINE HYPOTÉKA - Online hypotéka - hypotéka z pohodlí domova

 

Tvrdý konkurenční boj mezi bankami .... vítězem se stáva klient

 

I přesto, že úrokové sazby jsou ještě nižší, než v loňském roce (nejnižší průměrná sazba byla loni 2,95%), objem poskytnutých hypoték byl v prvním pololetí letošního roku mírně nižší, než o rok dříve a dosáhl necelých 71 mld. Kč ...

 

... tento rozdíl pravděpodobně plyne z menšího objemu refinancovaných úvěrů - banky se snaží udržet stávající klienty stůj co stůj a pokud se klient o úrokovou sazbu zajímá, jsou banky připraveny nabídnout klientovi slevu, aby svoji hypotéku nerefinancoval ke konkurenci. Analytici HYPOASISTENT předpokládají, že se v budoucnu tento trend ještě prohloubí a klienti budou refinancovat spíše kvůli jiným parametrům hypotéky (například možnost mimořádných splátek apod.), než čistě kvůli úrokové sazbě. Pro zvídavého klienta totiž bude při změnách fixace výhodná sazba samozřejmostí.

Jaké banky jsou letos nejoblíbenější - jaké vedou v objemu poskytnutých hypoték? 80% trhu již tradičně ovládá trojice největších bank - Hypoteční banka (spolu s ČSOB), Česká spořitelna a Komerční banka. Další příčky obsadila Raiffeisenbank a UniCredit Bank. Ostatní banky zaujímají méně než 10% hypotečního trhu.

Menší banky, které nově přicházejí na hypoteční trh, se snaží přilákat klienty zejména na výhodné refinancování již existujících úvěrů. Zpracování takových hypoték totiž pro banky bývá podstatně jednodušší a kritériem pro poskytnutí je hlavně dobrá dosavadní platební morálka klienta. Být dobrým a odpovědným klientem se zkrátka vyplatí a hypoteční klienti si to dobře uvědomují. I díky tomu patří hypoteční úvěry k nejlépe spláceným úvěrovým produktům.

 

A jak jsme na tom s investováním ?

Zatímco tak pozorujeme méně refinancovaných hypoték, objevují se klienti, kteří si berou hypotéku na nemovitost kupovanou jako investici. Výhodné úrokové sazby ve spojení s dostatečnými výnosy z pronájmů (zejména u menších bytů v lokalitách s dobrou dopravní dostupností) jsou často motivací ke koupi nového bytu za účelem jeho dlouhodobého i krátkodobého pronájmu.

Když se řekne investice, mnoho lidí si představí zlaté cihly nebo proměnlivé grafy z akciových trhů. Češi by ale své volné finanční prostředky rádi investovali i jinak, jak ukázal červencový průzkum Hypoteční banky. Až tři ze čtyř lidí by si za své peníze pořídili nemovitost. Vedou byty na pronájem, jako nejvýhodnější se ale dlouhodobě ukazují pozemky. Za poslední roky totiž zvyšují svou hodnotu v průměru až o necelé čtyři procenta ročně.

Tři čtvrtiny dospělých čechů (75,6 %) vnímají bydlení jako vhodnou investici do budoucna, která jim zajistí dostatečné zhodnocení jejich peněz. To je zdaleka nejvíc ze všech investičních možností.

Zdroj HypoAsisten.cz

všechna práva vyhrazena – Finconsult financial services | partnerské weby | hypoteční slovník
vyrobilo SM Works